fredag 23 juli 2010

Shake my booty

Yepp, that's what I do! Igår var det 20 minuters express-zumba framför tvn. Gick riktigt bra. Blev dyngsvett igen. Men rätt skönt att ha dagens pass gjort innan middagen liksom. Då kunde jag ju klämma i mig nån flaska rosé med gott samvete, menar jag.
Vi fick besök av en av sambos pilotklasskompisar. Han bor i Borlänge (ja, Melinda, det är han vi försökte tussa på dig) men gör sin typerating i Stockholm nu. Han kommer antagligen att få fast jobb på samma företag som sambo, jättekul! Och Melinda, det KAN hända att han får Växjöbas :-) Han sover på soffan hos sin brorsa i vanliga fall men inatt sov han hos oss eftersom ingen av ungarna var hemma.

Anyway, han är så ung att vi lärde honom dricka vuxensaft, alltså rosé. Det gick ganska bra. Vi tog det lugnt, alltså, jag jobbar ju idag (som ni märker). Jag gick och lade mig först och lyssnade klart på Lilla Stjärna när de satt och pratade tråkflyg.
Mitt i natten vaknar både jag och sambo av att det luktar brandrök. Vafan var det nu då? Vi kollar ut genom fönstret ner mot uteplatsen där grillen står. Men parasollet är uppfällt och vi ser ingenting. Jag springer ner och kollar läget men allt är lugnt. Jag kollar garaget, drängstugan och jordkällaren men ser inget. Förutom jordens vackraste soluppgång - frågan är om soluppgång inte knäcker solNEDgång?

Det var bara att gå upp och försöka somna om. Och hur lätt är det när man tror att hela huset kommer att brinna ner? Till slut måste jag ha lyckats i alla fall. Imorse hör jag så på radio att det är skogsbrand både ute på Muskö och på ett annat ställe i närheten av Västerhaninge, så det måste vara den röken vi känt av.

Nu är det fredag på riktigt och jag tror att jag måste gå och köpa lite mer rosé. Men det är bara gott när det är soligt så det får nog kompletteras med något rött också.

2 kommentarer:

Pinglan sa...

ooohh.. Spännande!! hihi

Kia sa...

Läskigt med alla bränder! Det har varit så många nu tycker jag, för att vara Sverige alltså.

Jag skulle kunna zumba varje dag!! Skulle du rekommendera att köpa hem? Men jag vet inte om jag skulle göra det hemma. Behöver en diktator som jag är tvungen att följa.....