torsdag 29 juli 2010

Semestern har börjat

Redan igår faktiskt. Jag sov länge, lovely! Slö frukost innan A kom hem från jobbet. Han har haft nattstopp i Hemavan. Astrist. Vi åkte och käkade lite lunch i Haninge innan vi åkte ner till Nynäshamn där vi åt glass, fikade, strosade runt i gästhamnen och pratade om vilka båtar vi ville ha. Sen ett besök på rökeriet där vi köpte lite god middag.
På vägen hem hälsade vi på vår elektriker, en gammal kompis till A. Hans tjej och jag connectade direkt, och pratade på en hel del. Det hör inte till vanligheterna när det gäller mig... Nu kommer de på middag till oss på lördag, kul. Det är alltid kul att lära känna nya människor!
Sen blev det rökta räkor, grillad lax, Moët och så lite rosé på det. En bra första semesterdag!

Idag har det vräkt ner hela dagen. Åskat och blixtrat och all hell breaking loose... Men mysigt ändå på något vis. Jag for ut till Värmdö och hämtade hem David som varit hos mormor på landet igen. Han fick en fet gädda i vår lilla insjö i tisdags. På ett spö som jag hade när jag var liten :-)

Kort sagt, nu är livet ganska najs.

2 kommentarer:

Pinglan sa...

Möös alltså!!

Anna sa...

Åhh va mys!
Det är kul när det klickar med folk sådär.

Kramen