måndag 19 juli 2010

Badsugen katt

Nu gungar det under fötterna minsann. Jag har njutit av Stockholms skärgård i fyra dagar men imorgon måste jag jobba :-(
Men det gör inte så mycket för då kan jag kanske lägga in lite bilder här på bloggen. Nähä, jobba var det...
Sune har förresten badat. Första gången bara bakkroppen innan jag hann få upp honom. Då låg vi på svaj och alltså ingen kontakt med land. På natten vaknade jag av att vi hade en dyblöt katt i ruffen. Jag fattade ingenting, och gör det egentligen inte nu heller. Han måste ha smitit ut i en glipa i kapellet och ramlat ner i vattnet och sedan tagit sig upp och på något mystiskt sätt kommit in i båten igen. Väldigt olustigt var det i alla fall, tänk om han inte kommit upp! Då hade jag aldrig förlåtit mig själv.

Dagen efter låg vi vid Utö och då tog jag med honom i kopplet och gick ut en bit i vattnet och släppte ner honom. Han simmade som om han aldrig gjort annat! Testade också att släppa i honom från badbryggan på båten och samma sak där. Helt cool simmade han runt där och tog sig upp igen via ankarspelet på badbryggan. Så nu känner jag mig lugnare. Vid Björkskär idag släppte vi också i honom. Han verkar tycka att det är rätt skönt när det är så här varmt. Däremot är jag och sambo helt överens om att det VERKLIGEN är dags att skaffa nytt kapell, vi kan ju inte ha katten ombord utan att vara säkra på att han inte drar.
Men annars går det jättebra, han ligger mest och sover när vi åker.

2 kommentarer:

Pinglan sa...

Ballt ändå att han tog upp sig alldeles själv!

Katarina Wiipa sa...

Ojojoj, vilken äkta Turk ni har!! Han är för cool, Sunebusen!! Liiite orolig blir jag förstås, men killen verkar ju kunna ta vara på sig själv riktigt ordentligt. :-D Han har verkligen fått ett bra liv i er familj, och det är så kul att följa alla hans bravader på nätet.
Hälsar gammelmatte
PS jag har inte glömt bilderna, de kommer...