onsdag 30 juni 2010

Vampyrfeber

Blodet droppar, blodet droppar, fem meter från din dörr... Kommer ni ihåg?
Det råder ju allmän vampyrfeber och har så gjort i några år. Först kom John Ajvide Lindqvists Låt den rätte komma in (bra bok, dålig film). Sen kom True Blood. Som jag älskar och inte har missat ett enda avsnitt av. Även om säsong 2 var "lite" flummig emellanåt.
Jag gillar den serien så mycket att jag skulle kunna tänka mig att ha I wanna do bad things with you istället för bröllopsvals om jag någon gång skulle bli gift.


 Sen har vi Twilight-serien. Jag vet absolut INGET om den, är inte den för typ tonåringar? Eller är det nåt som även jag som 40-plussare skulle gilla?

2 kommentarer:

Tineling sa...

Tack snälla! Vilken fin blogg du har!

Anonym sa...

Har också funderat. Min dotter har slukat böckerna flera gånger och sett filmerna, inte den nya ännu. Tror jag ska se filmerna i alla fall.
Kram Pia