onsdag 16 juni 2010

Lupiner, lupiner, lupiner - överallt lupiner!

Jag är blomoholic. Alltså, jag har inga gröna fingrar - tvärtom. Jag kan säkert döda plastväxter också, om jag bara får lite tid på mig. Men jag älskar blomster! Både i vas och i det vilda.
Vi har nästan 6000 kvadratmeter tomt. Ena sidan vätter åt en åker, de andra sidorna åt skogen. På tomten finns inte mindre än sex fantastiska syrendungar. I slänten mot skogen, där jordkällaren ligger, växer lupiner. Och vilka lupiner sen...! Det är så fantastiskt vackert att jag NÄSTAN kan stå ut med att syrenerna börjar bli bruna.






Att det kryllar av brännässlor och kvickrot är inget ni blir glada av att veta. Därför berättar jag inte det.

1 kommentar:

Susanne sa...

Fy farao vad fint:) Så vill jag också ha det! Lupiner sprider sig ju lätt sägs det...