onsdag 23 juni 2010

Otrogen

Ja, det är väl lika bra att ni får veta. En del vet det redan men även för er som inte känner till min historia vill jag berätta. Jag är otrogen. Jag har åter börjat känna lust till en annan.

En annan blogg, alltså. Jag började blogga på amelia.se i juli 2006. Min då 9-åriga son var inlagd på sjukhus för en benmärgstransplantation för att förhoppningsvis bota sin sjukdom Svår aplastisk anemi. Då började jag blogga på amelia.se för att få ur mig lite av mitt dåliga mående.
Hursomhelst, för att göra en lång historia kort. Jag bloggade där till och från i flera år men eftersom verktyget inte var så lättjobbat och att det till slut blev lite av klubben för inbördes beundran så lade jag ner.

Nu lanserade de sin wordpressblogportal för ett par veckor sen och då tänkte jag ge det en ny chans. Det var inget vidare. Jag är ju inte den som är rädd för att säga min mening så jag skrev om hur dassigt även det nya bloggverktyget var. Jag blev kontaktad av en tjej på webredaktionen på amelia.se och vi bokade ett möte som ägde rum igår. Det var jättetrevligt! Vi pratade lite om varför jag började blogga, om gemenskapen vi faktiskt hade på amelia. Och den finns faktiskt inte här, även om det kan vara skönt med anonymiteten också!

Under vårt möte förstod jag faktiskt hur otroligt mycket vi bloggare trots allt betyder för Amelia. Så nu hyser jag allt förtroende för att de jobbar på bloggverktyget och att det kommer att bli bra. En renare, enklare sida, helt enkelt. Och då fick jag plötsligt tillbaka lusten att blogga där. Så nu har jag öppnat en ny blogg där under mitt gamla namn.
Jag kommer att blogga parallellt ett tag, sen får jag se hur jag gör. Adressen till nya bloggen är i alla fall http://blogg.amelia.se/barahoppfull.

Välkomna dit!

1 kommentar:

Anonym sa...

You rock girl! // Kram Pia