söndag 20 juni 2010

Hallå Stockholm!

Jaha. En helg går rasande fort. Trots ihållande regn, typ 70 mm föll det i fredags. Igår var det i alla fall enstaka uppehåll. Då tog vi bilen och åkte runt på Frösön och njöt av vackra vidder.
Idag, när jag skulle hem såklart, var det nästan soligt. Jag fick sitta i cockpit till och från Trondheim, men sen fick jag nog av klaffen som gav mig träsmak i rumpan så då satte jag mig bak i kabinen. Det är ganska behändigt att vara anhörig till en pilot :-)
Det ska bli vansinnigt skönt när han får sin bas i Stockholm, det suger faktiskt ganska hårt att inte ha det där normala familjelivet man föraktade som ung. Nu kommer han hem till midsommar och från och med juli har han faktiskt fått ett ganska okej schema. Det är vi tamejfan värda, som vi slitit.

Och inte kunde man värja sig från V&D:s bröllop heller. Fast jag varit hjärtligt trött på det i flera veckor fastnade jag framför tv-n då och då. De verkar ju i alla fall vara otroligt kära och det är huvudsaken. Skönt att det är över, nu är det väl bara att vänta på kollektiv bebispsykos...

Idag hann jag och sambo med en snabb middag på Bromma Flygplats innan det var dags för mig att bege mig hem till Haninge för att se om huset stod kvar efter son + flickväns kattvakteri. Och jag kan VERKLIGEN känna mig glad och stolt, för det var så fint och välstädat när jag kom hem! Och Sune var glad och legat och kelat i knät ända tills nu, då han flyttade till favoritplatsen på strykbrädan.

Inga kommentarer: