måndag 21 september 2009

Vill inte ha höst..!


Stackars lilla fjäril som inte hittade ut - försöka gömma sig i lampan var ingen bra idé...

Såhär i slutet av sommaren (nej INTE höst ännu, nej nej nej!) så får jag nästan panik om jag inte utnyttjar solen till max. I lördags låg jag således i BadenBadenstolen typ hela dagen. Och tittade ut mot skogen och funderade på om jag skulle... Men nä, jag låg kvar och njöt istället. A höll på att snickra garage.
Men igår så tog jag mig faktiskt ut i skogen. Det var precis fnösktorrt och jag hittade bara tre ynkliga små kantareller. Men det var himmelskt skönt och fantastiskt vackert att bara strosa utan mål. Inte lika skönt med skavsåret som jag glömt att plåstra om.

Sen hjälpte jag faktiskt till att snickra panel på garaget i ett par timmar, vi hann göra hela ena långsidan innan jag tröttnade.

På kvällen kollade vi Ensam mamma och förfasade oss över den kemiska blondinen som bara vill visa upp sig i bikini och klämma på hårda rumpor hela tiden. Stackars hennes ungar som får skämmas för sin patetiska morsa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte heller låta bli att kolla in mammorna och jag lider med blondinens 17-åriga son som verkar tycka morsan är jäkligt pinsam. Håller jag med? YES! Undrar ju vad hon håller på med. De andra mammorna är mer "normala". Kram Pia

Anonym sa...

Hej Bara Hoppfull!

Roligt att höra ifrån dig igen, såg att du kommenterat innan också. Håller med dig om de ensamma mammorna! Det är närmast så man vrider sig av pinsamhet när man ser det hela. Tycker inte programmet håller samma standard som förr.
Tycker att mamman Helena och hennes fixering av rumpor är rätt trist och jag hade inte fört mig så som hon i tv när även mina barn hade visats....Men, men, hon tycker säkert att det är skoj, men det "tar ner" programmet.

Tack för det du skrev om att du förstod min bakgrund. Fast jag signerade både med namn och signatur, fast du kanske inte såg det?:) Jag tror absolut att min uppväxt gjort att jag valt de val jag gjort.Jag ser min mamma gå år ut och år in i sitt fina stora hus i ett olyckligt äktenskap och jag har vuxit upp med rasistiska åsikter och en bild av att bara de som jobbar med högstatus jobb och följer "den rätta vägen" räknas i vårt samhälle. Så vad gjorde jag? Allt annat!*skratt*

Vi får se vad som händer med butiken...Jag både vill och vill inte...Oavsett vad som händer vet jag att det blir bra.
Ha det nu gott och sköt om dig!
Kram, Maria "Supermamman".