måndag 7 september 2009

Blaj

Efter en vecka i karantän släpptes jag lös i lördags. Jag och A var på Flytande båtmässan. Vi vill gärna ha en större båt. Vi skulle ha spelat på lotto för vi hade bergis prickat in den unika 145-miljonersraden. Eller när jag nu överlevde mitt takäventyr så kanske jag ska köpa en trisslott. 100 000 i månaden i 25 år skulle jag inte tacka nej till. Det skulle räcka med 10 000 i månaden i 10 år också. Då skulle vi kunna köpa vår Windy 37. Men då skulle det nog bli en större båt.

Sen åt vi lunch på Josefina i vackra vädret. På kvällen var vi på namngivningskalas hos Snickarn och Ellinor. Och så lilla Malin såklart, som var själva festföremålet. Trevligt, trevligt.

Och igår så lyckades jag slippa klättra upp på taket, det gjorde A alldeles själv. Jag stod nedanför och skickade upp läkt (?) och kom med glada tillrop. Sen lagade jag porterstek, precis som en hemmafru på 50-talet. Det var gott. Och jag skulle faktiskt kunna tänka mig att bli hemmafru på 10-talet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skulle också kunna tänka mig att vara hemmafru. Tänk, då skulle vi kunna dra rajder på stan och fika och så ibland, trevlig tanke :) Skönt att du är piggelin och "utsläppt" igen! Kram Pia