onsdag 23 september 2009

Jävla stockholmare!

Min äldste son J är 15 år och stockholmare. Han är denna vecka i Falun med sin skola och då har han (och två av hans kompisar) helt plötsligt blivit "jävla" stockholmare. I alla fall för ungefär tio Falukillar i yngre tonåren. Så till den milda grad "jävla" att de infödda först kastade ägg på dem, sedan spöade de upp den största av J:s kompisar medan en annan av kompisarna gömde sig på en närbelägen pizzeria. J stod kvar och var skraj att de skulle spöa upp honom.
Det förvånar mig men jag är tacksam över att de inte gick på den som var minst, för det är nämligen min son J, mitt hjärta, mitt gryn, som är det...
Polisen kom och tog dalahuliganerna men släppte dem efter att ha fotograferat och tagit uppgifter på dem, de var nämligen för unga för att få åka till polisstationen.

J:s bästa kompis är inte alltid så diplomatisk och blir således inte helt sällan "jiddrad med". J vill då försvara sin kompis och jiddrar tyvärr gärna tillbaka. Han har aldrig varit i slagsmål och inte heller startat nåt. Jag är bara livrädd att kompisen en dag säger fel sak till helt fel person så att J åker på ordentligt däng. Fullkomligt livrädd.

Kan jag låsa in honom tills han blir 30, tror ni?

Inga kommentarer: