torsdag 17 september 2009

Allt som underlättar

Jag har inga egna barn hemma i veckorna, ändå är det svårt att att få det berömda vardagspusslet att gå ihop. Eller, det är det egentligen inte, det har nog mest med min egen lathet att göra... Vi är t ex urusla på att planera och handla. Det blir alldeles för ofta stödhandling flera gånger i veckan. Ibland får vi utbrott på vår pissiga planering och åker till Ica Maxi. Och kommer hem med massa onödigt och nödigt.

Så idag gjorde jag slag i saken och beställde en provkasse på http://www.linasmatkasse.se/, så den 5 oktober kommer en kasse med recept och råvaror för 5 fyrapersonsmiddagar och knackar på dörren. Smidigt värre.

Sen ska jag ringa och boka storstädning av hela huset, byggfirman städade bara hall och badrum haha. Som om det inte spridits damm och skit över hela huset, vad tror de? Men jag orkar inte bråka, jag betalar gärna för att slippa städa själv.

Handfatet hade förresten spruckit under sommarförvaringen, hoppas på att få ett nytt under dagen. Det tänker jag INTE betala själv, däremot.

Inga kommentarer: