tisdag 8 september 2009

Snickers

Åh vad jag längtar tills jag får ha mitt hus och min tomt helt för mig själv!! Varje dag kommer minst två killar och snickrar på garaget. Sen när de har gått hem och A kommit hem från sitt jobb så klättrar han upp och fortsätter att snickra tills det blir mörkt. Sen kommer han in och dricker kaffe och har ont i knät.

Idag kommer dessutom en snickare som - kors i taket - ska börja snickra tillbaka våra badrumsmöbler. Fatta att jag snart kommer att kunna kissa och duscha inomhus. Yiiiihaaaa!!
Sen ska det bli väldigt intressant att se vad projektledarpuckot kommer med för faktura till oss. Försäkringsbolaget betalar återställning till samma standard som innan, men det är meningen att vi själva ska betala förbättringar till firman där projektledarpuckot jobbar. Till exempel ett dyrare kakel. Men men tanke på att projektledarpuckot först försökte lura i oss att kaklet som satt förut kostar typ en tredjedel så mycket som det faktiskt gör PLUS att han satte mörkgrå fog istället för ljusgrå, så vill vi inte betala en spänn.
Det blir kul att se vem som vinner den striden...

Efter badrumssnickaren så kommer rörmokaren. Efter rörmokaren kommer elektrikern. Och efter elektrikern så tänker jag se till att det kommer en städare. För så jävligt som det ser ut hemma hos oss nu har det väl aldrig gjort. Det behövs en grovstädning och även det har fb lovat att stå för. Skönt.

Nu ska jag jobba. Ska ut på Arlanda och dela Dumle på T2 efter lunch. Det är roligare än det låter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg bloggsida du fixat till. Jag har inte varit inne på länge så det var en nice upplevelse. Jaha, så du ska till mina trakter idag. Själv ska jag till Väsby och svettas. Blir inte så många pass nu när jag måste flänga fram o tillbaka till Uppsala hela tiden. Dessutom har jag ju haft hjärntumör/borrelia/svinis i hjuvvet i flera veckor och inte orkat. Fick mig ett riktigt gott skratt åt din takupplevelse. Jag menar inte att jag skrattade åt dig. Jag är minst lika hljdrädd. Men jag såg det hela liksom framför mig. Haha. Kram på dig/sahra

Anonym sa...

Snackar du Dumle som i Dumlekola? Jag som älskar Dumlesnacks... Såklart ni ska ha byggstäd. Det har ni rätt till! Kram Pia