onsdag 16 september 2009

No fever!

Yes! David är feberfri idag. Den här gången hade han 40 graders feber i bara sex dagar.. Måste kolla hans normaltemp, den kanske är högre än normalt eftersom han kan ha över 39 utan att bli särskilt påverkad.

Idag ska jag kolla ut nya brills. Och få 40% rabatt eftersom jag är 40 år gammal (mycket 40 här...). Men det gäller bara vissa utvalda bågar och där lär jag väl inte hitta nåt snyggt. Jag vill ju inte se ut som ugglan Helge - även om bågarna råkar vara billiga. Det blir inte billigt i alla fall eftersom jag är typ halvblind och måste ha specialslipade glas för att de inte ska bli för tjocka och för tunga.
Det jobbiga med glasögon när man är halvblind är att jag bara ser precis rakt fram. Det är suddigt åt sidorna och neråt. Jag missar alltså om jag spiller soya på vita tröjan.
Därför har jag alltid linser.

1 kommentar:

Anonym sa...

Här är en till halvblind linsbärare! Hoppas du hittar nåt snyggt! Kram Pia