tisdag 22 september 2009

Vänder det nu?

Idag var det återigen mörkt när jag gick upp. Men vad gör väl det när man får skjuts ända in till jobbet av sin darling, en snabbfika med densamme innan det är dax att göra entré på kontoret?
Sedan får jag en fin komplimang av min (kvinnliga) chef. En god lunch på det.
Sedan fortsätter det i samma trevliga stil.
  • Ett sms från A att ett nytt handfat är på plats
  • Cramo har lovat att hämta pisseboden idag
  • Jag har bokat en julkryssning (i svit) med Birka (ja, det är ju så patetiskt men allt är bättre än att sitta hemma på julafton när man inte har barnen då, bara skuldkänslor och må dåligt)
  • Och nyss ringde A och berättade att han vunnit en verktygsvagn från Flinks, värd 11 000 kr (elva tusen spänn!)

Jag ska banne köpa mig en trisslott på vägen hem. Och så ger jag mig fan på att de snart ringer från Telenor och säger att min Iphone har kommit.


Till sist lite sköna bilder från min ensamma och ljuvliga klorofyllpromenad i söndags:



Mitt stora spökträd ser inte så skräckinjagande ut när solen skiner



Någon har haft kul med motorsågen



Skogens röda lysande guld!



Och helt plötsligt öppnar sig skogen och visar mig vägen hem!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig läsning och fina bilder!! Blev det nån triss? Kram Pia