söndag 30 maj 2010

Usch och fy och depp

Det har varit en intensiv helg. Hela Svenssonracet i lördags med Bauhaus, Konsum, djuraffärn, Haninge C m.m. Alla fyra barnen och sambon hemma i huset.
Idag var en dag av stress. Fy fan. Mest för A men det spiller ju över på mig. Mamma och A:s mormor och morfar var här på Mors dags-fika. Efter en del stress blev det ganska mysigt. Sedan fick A apstressa för att hinna lämna sina ungar till deras knäppa morsa innan hans flyg till Östersund gick.
Jag, grabbarna och mormor åt middag på kinan vid Brommaplan, som ni såg i förra inlägget. Grabbarna hem till pappa. Och sen jag hem till ett stort (nåja), jävligt tomt hus. Idag känner jag mig faktiskt lite knäckt. Ledsen och trött på att vara ensam med allt jämt.
Jag och A hinner ju inte ens prata och planera nånting, det är hela tiden nåt som stjäl ens uppmärksamhet.

Det suger att stå här med hela vardags"ansvaret" med städ, tvätt, handling disk, vattna blommor osv osv. Inte så mycket att göra i och för sig, men när helgen kommer har jag så höga förväntningar på att den "måste" bli bra, men så är det så mycket annat skit som måste lösas akut att det bara blir pannkaka av alltihop. Uäk!

Kylen är tom, bankkontot är tomt, jag känner mig tom. Bara tvätt- och diskmaskinerna är fulla.

Inga kommentarer: