fredag 28 maj 2010

ESC 2010

Här kommer mitt första och enda inlägg om Eurovision Song Contest.

Låt länderna på Balkan ha en egen festival. En del av de där svåruttalade länderna som envisas med att vara med i EUROvision ligger ju inte ens i Europa. Nä, ro hit med gamla tiders folkfest! Den man orkade med, för det var bara 20, kanske eventuellt 24 länder som tävlade, inte 40. När jag var barn var detta årets happening. Vi satte på radions ljud istället för tv-ns, för det var mycket bättre. Om vi inte hade köpt tidningen där det fanns poängtabeller så gjorde vi egna. Sen satt vi där storögda med chips och Coca-Cola framför oss, tysta som i kyrkan, och lyssnade, analyserade låtar och kläder och kände att vi verkligen var med om något STOOOORT.

Jag tycker synd om lilla Anna med sin stora panna. Hon gjorde bra ifrån sig och hon kan vara stolt och glad och är förhoppningsvis ovetande om att hon förmodligen precis upplevt höjdpunkten på sin karriär.

Jag säger som min mamma alltid sa: Håhåjaja.

Inga kommentarer: