onsdag 5 maj 2010

Olika hjärnhalvor

Det här med att olika hjärnhalvor regerar olika människor är ju bekant. Sällan har det varit mer slående än det jag upplevt de sista veckorna. Vi har ett stort projekt på jobbet där gruppen består dels av externa tekniker/utvecklare, dels av oss som sitter och ska designa användargränssnittet. Vet ni hur svårt det är att få oss att förstå varandra?!? De pratar om xml och olika fält - jag pratar om elegans och användarvänlighet. Idag har vi suttit hela dagen på de externa teknikernas kontor (ett öde värre än döden) HELA DAGEN och gjort typ tusen tester.
Imorgon fortsätter språklektionerna (det är ungefär så det känns), men jag hoppas att vi börjar närma oss.
Herregud.

Anders är i Östersund så jag har Sune helt för mig själv. Han kastrerades i måndags. Det verkar ha gått jättebra, han är precis lika gosig och busig som vanligt. Hans favvoleksak just nu är en liten, liten mus. Som dessvärre åker in under soffan, fåtöljerna, jukeboxen eller skohyllan i hallen, där han inte kommer åt den. Då ställer han sig och jamar envist tills jag kommer och petar fram den med en pinne. Om och om igen. Hela nätterna ligger han uppe vid min hals. När jag kommer hem från jobbet är han galet sällskapssjuk! Jag behöver bara sätta mig på toa så hoppar han upp och börja kurra. Eller som igår när jag böjde mig ner och skulle sätta i en ny soppåse, då hoppade han upp på ryggen och skulle lägga sig tillrätta. DET ÄR SÅ MYYYYSIGT!!!
Idag har vi haft räkfrossa, Sune och jag. Han fyllde ett halvår igår och det måste ju firas!

Idag är jag så trött att jag nog tänker missa True Blood helt avsiktligt. Och då är jag jävligt trött. Måste bero på all teknik idag.

Inga kommentarer: