onsdag 26 maj 2010

Pinjemun utan pinjenötter?

Sedan jag tog ett äpple igår eftermiddag innan middagen har allt jag petat i mig smakat bekämpningsmedel. Jag trodde att jag hade sköljt äpplet lite dåligt. Middagen bestod av 1,5 dl mjölk och 1,5 dl vatten häftigt ihopskakat med nån sorts GI-lågkolhydrat-måltidsersättningspulver med "chokladsmak". Det smakade inte heller så bra. Inte ens Finncrisparna med ost framåt nattkanten var goda.

Pulver till frukost igen (anledningen till pulvret är att jag är både lat och känner mig fet). Det smakade rätt okej men fy fan vilken smak jag har i munnen! Kaffet smakar helt förgiftat. Jag tror att jag har fått pinjemun. Problemet är att jag inte kan påminna mig om att jag har ätit pinjenötter. Eller, jo förresten - i söndags när jag och sambon käkade lite på Bromma fp snodde jag några pinjenötter från hans tallrik med pasta, pesto och pinje. Kan det vara så? Eller är det pulvret månntro.

Hursomhelst så hoppas jag att det går över snarast. Mat ska vara

Inga kommentarer: