tisdag 18 maj 2010

Sociala medier

De två senaste dagarna har jag varit på kurs i (om?) sociala medier. Visst är de flesta medier sociala, men en del är mer sociala än andra. Som bloggar, Facebook och Twitter. Mina forum. Det måste ju betyda att jag har hög social kompetens, eller hur?
Hursomhelst så var det ganska spännande, det är en värld med nästan obegränsade möjligheter!

Det har ju varit helt fantastiskt väder idag, sol och över 20 grader. Jag tog en omväg till t-banan och hälsade på Cornelis Vreeswijk på Katarina Kyrkogård på vägen. Han blev bara 50 år, men tänk vad han gjort för svensk kultur. Den tjejen jag ska ta förarintyget ihop med lärde sig svenska genom hans texter. En fantastisk man som gick ur tiden alldeles för tidigt.

Sedan tog jag ett corepass på gymmet. Svettigt och skönt! Step och core inbokat även på torsdag. Imorgon skulle jag kunna zumba med Kia, men eftersom det är enda dagen på hela veckan som jag är hemma före kl 19 så funkar det inte. Jag MÅSTE ju plugga in det sista inför förarintygsprovet i helgen. Igår gjorde jag slutprovet "på prov" med farbror Melker. Hade 89% totalt men jag suger helt på att bestämma min position utan hjälpmedel. Och det kan ju vara ganska bra att kunna. Annars har jag stenkoll på att Långbänkens fyr ligger på position N59°06,61 E18°22,00 till exempel. Också bra kunskap. Jag hade inte heller full pott på att navigera i mörker.
Men det är bara att gå på det igen!

Sune är mer ute än inne nuförtiden. Han som är så kelig har inte ens tid att hälsa när jag kommer hem, han ska ut och leka med möss och fästingar. Sen blir det sanering när han kommer in, annars får inte sova i min säng.

Inga kommentarer: