tisdag 24 november 2009

Tio år...

Idag fyller ett väldigt speciellt tåg tio år. Nämligen tåget på vars huvudkontor jag jobbar. Jag vill inte skriva ut namnet för då kanske mina kollegor och annat löst folk hittar till bloggen eftersom nästan alla bloggar är så sökbara nuförtiden. Och det vill jag inte.
Hursomhelst så är chefen som ett litet barn idag. Han delar ut presenter (alla anställda får en kabinväska - praktiskt!), tårta, godis, frukt osv. Han gillar att stå i centrum så det är med ett överseende leende man ser honom idag.
Egentligen är det imorgon vi firar tio år eftersom det var då det första tåget gick i kommersiell trafik, men själva den kungliga (ja, faktiskt!) invigningen skedde den 24 november 1999. Och då hade jag redan jobbat här i nästan två månader.
Alldeles för lång tid!

Jag hörde aldrig något från jobbet jag sökte för nån månad sen, inte ens ett tack men nej tack. Tack för det Oriflame. Eller inte.
Nåväl, fröet är sått och jag ska väl söka lite nya jobb om jag hittar några som jag tycker verkar intressanta.

Eller så får jag se till att sambo får ett riktigt bra pilotjobb så jag kan bli lyxhustru på heltid. Då kommer jag och hjälper dig att plugga, Sahra. Och så dricker vi latte och äter cocostoppar. Då kan jag också börja spela bingo hos Kia. Och vinna lite kaffe, kanske. Vad kan man mer göra? Jo, äta korv hos GnestaKurre (som vi låtsasrånat med en kam i början av 80-talet).
Sådär, nu fick jag med något om alla mina tre läsare :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska du till GnestaKurre och äta korv måste du ju komma till mig. Man passerar ju lilla Mölnbo där jag bor då!! Grattis i förskott också! Hoppas i alla fall nån av dina önskningar slår in! Våra barn har också vaccinerat sig nu i veckan. Illamående, yrsel och jävulskt ont i armen blev deras facit. Vi ska nog också... Sköt om dig! Kram Pia