onsdag 25 november 2009

Svinsprutan

Sådärja. Nu är båda barnen besprutade. Båda fick sprutan i måndags och igår var Jimmy hemma från skolan med feber. På benen idag igen. David verkar knappt ens ha fått ont i armen, skönt.
På vårdguiden tycker de att jag som mamma till en benmärgstransplanterad också ska ta sprutan, gärna snart. Och med tanke på att fyra pers här på jobbet (plus min exman) haft förmodad svininfluensa med efterföljande lunginflammation så börjar jag fundera på att faktiskt göra det.
Mina kollegor har varit sjukt (!) dåliga och jag undrar om det är värt det.

Sen vill jag ju inte bli sjuk lagom till vi ska till London heller.

I övrigt är jag djävulusiskt trött på november. Jag fyller år på söndag (blä) och det enda jag önskar mig är solsken och att få sova. Jag tror jag önskar förgäves, tyvärr.

Inga kommentarer: