tisdag 10 november 2009

London, here we come!

Ja, det vet ni säkert redan, men i jul blir det London för mig och sambo! Vi bokade förra veckan flygbiljetter och hotell. Vi flyger med Ryanair, och redan när vi bokade hade vi adrenalinrusning. Bra att vänja sig redan nu, för när vi väl ska resa lär det väl spruta adrenalin genom öronen. Jag hade lovat mig själv att ALDRIG mer åka med dem... Vi är borta 23-26 december.

Nåväl, vi ska bo på ett okej Radisson mitt i stan, nära Covent Garden. Hotell i London är visst loppiga och lusiga och har heltäckningsmatta i badrummet, men ett 4-stjärnigt hotell i England måste väl ändå motsvara åtminstone 2-stjärnigt i Sverige. Väl?

Och det bästa av allt: vi har redan bokat bord på en av Gordon Ramseys restauranger och på Fifteen, Jamie Oliver's plantskola ♥♥♥ Fatta vad god mat och gott vin vi ska få njuta av!

Barnen är hos sina andra föräldrar och vi ska försöka fira julen med dem när vi kommer hem. Fullastade med grejer från England ☺ Själv ska jag kolla efter de där apsnygga dr Martenskängorna med broderad blomranka längs med *dreglar*!




Jag har varit i London en gång i hela mitt liv, och det var 1988. Då hamnade jag på samma bar som självaste Morrissey - det var STORT!

Jag har verkligen inte känt någon som helst längtan att åka dit igen, förrän nu. Så alla tips om vad man göra i ett julstängt London mottages tacksamt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fan vilka snygga boots. Vill ha. Måste gå ner på Gamla Bro och kolla om dom finns där. Precis min stil. Radisson hotellen i London är toppen. Jag har bott på dom alla som ligger mellan Covent Garden och Piccadilly. Det kommer bli jättebra. Fast det där med att resa över jul. Hm. Fast är man barnfri är det kanske en annan sak. Just nu drömmer jag bara våta drömmar om att åka ensam till en strand en vecka och inte ha en enda unge klängande på mig. Kramen/S

Kia sa...

Önskar er världens bästa resa!