tisdag 17 november 2009

Life's a bitch

Jaha, nu har det hänt igen. Tiden går och jag hinner inte skriva.

Hotellet som vi fick via Top Secret verkar super! Alldeles nytt och snyggt och har vi tur får vi S:t Pauls Cathedral som utsikt. Kanske lite mindre centralt än det vi först bokat, men whatever ☺

I fredags fick jag rusa från jobbet för då hade skadan varit framme igen. Hos sambo, alltså. Honom mötte jag upp på Huddingeakuten. Jag funderar på att skaffa ett vip-kort till honom där.
Jag vet inte riktigt hur han lyckas, antingen är han slarvig eller så har han bråttom eller bara otur.
Den här gången skulle han i alla fall lyfta i ett lastbilsbatteri (som väger typ 70 kg) i batterilådan, och på någon vänster hamnar höger långfinger emellan batteriet och själva lådan. Blodet sprutar och det gör visst jävligt ont.

Två citodon och fyra timmar senare visar röntgen att ingenting är brutet eller krossat i alla fall. "Bara" en rejäl blödning inne i fingret. Tack och lov gick det hål på fingret också så att en hel del blod kunde komma ut. Doktorn sätter fyra feta bedövningssprutor som ska hålla i åtta timmar, men som går ut efter två.
Uäk!

Alltså, min sambo har nog brutit alla ben i kroppen som man kan, men det här var det som gjort ondast hittills. Inte ens två utslagna framtänder eller cirkelavsågad fingertopp var värre. Det jobbiga är att jag kan inte låta bli att garva lite åt honom, jag har ALDRIG varit med om maken till otursförföljd man.

Apropå det, igår när han skulle backa ut lastbilen hemma, så var vägen så underminerad av det här jävla regnet att en bit av vägen bara försvann under honom. Där satt bilen och kunde inte komma loss förrän bärgaren kom lite senare... Haha.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kärleken din låter sim min Ludd. Det är alltid han som råkar ut för något. Det är 8-åringen och han spelar fiol men det gör han så hans ömma moder får tårar i ögonen så visst kan jag placera honom i ett gathörn någonstans och låta honom tigga ihop lite pengar. Haha. Sonen som ogillar tjejer så starkt fick en knytnäve av en tjej i ögat av misstag. Dom lekbråkade brottades eller något sånt. Det är faktiskt lite komiskt.
Innan jag skickar iväg en kommentar till dig behöver jag ju verifiera mig. Idag är det porriform. Är det någon ny variant av Kom-i-form tror du?