fredag 27 november 2009

En lista

Sånt här brukade vi ägna oss åt på min gamla blogg:


Bästa promenad (i Stockholm): Från jobbet på Vasagatan till Södra Station där jag hoppar på pendeln till Västerhaninge

Favoritgata (i Stockholm): Hornsgatspuckeln

Favoritdrink (och i vilken Stockholmsbar)? Champagne i nästan alla barer. Svårt att misslyckas med...

Äter lyxmiddag på (i Stockholm): Kungsholmen

Bästa mikromaten: Skulle vara gårdagens rester, då

Favoritförort (i Stockholm): Flysta (i Spånga)

Fikar gärna på (i Stockholm): Paus Bagarstuga i VH

Bästa lunchställe (i Stockholm): Åhléns City vegbuffen på plan 2

Bästa brunchen (i Stockholm): Sundby Gård i Huddinge

Bästa kaffet (i Stockholm): Espresso House på Vasagatan

Bästa konsertlokalen (i Stockholm): Gamla Daily's

Bästa baren: Storstad

Här bjuder jag mamma på middag: Gusto i Sundbyberg

Här bjuder jag pappa på middag: Nån libanesisk

Senaste Stockholmsupptäckt: Gångvägen över Centralbron, mellan Tegelbacken och Slussen

Senast sedda teater-/dansföreställning: -

Senast sedda utställning: -

En bra gå bort-present: Vin!

Favoritlyxartikel: Clarins Multi-Active dag+nattkräm

Läser just nu: Dödergök av Katarina Wennstam

Läser helst: Historiska romaner och deckare

Favoritråvara: Ost och grönsaker

Favoritfärg: Rött och svart

Favoritmärke: Odd Molly

Favoritskor: Platta

Klädkonto per månad: 1000 kr?

Dricksprocent: Beror på vad det är värt, men drygt 10%

Modeförebild: Ingen

Motionerar: Inte så ofta som jag skulle vilja

Mest överskattade affär (i Stockholm): NK

Det dyraste jag har köpt: Huset

Favoritprodukt på Systemet: Rött, fylligt vin

Favoritprodukt på Apoteket: Nässpray och Berocca

Bästa fyllekäket: Pommes frites

Lyssnar på: Helst Pink Floyd, annars rock och bra pop

Bästa förfestmusiken: Safri Duo och 80-talspop. 

Senast gnolade: September (ve och fasa... man får ju skämmas)

Senast köpta skivan/-låten: Erik Hassle

Mitt sämsta köp någonsin: Allt jag köpt på nätet som nästan aldrig passar.

Dansar helst till: Rock'n'roll

Senaste impulsköp: 3 klänningar på Ellos. Som inte kommer att passa.

Senaste fyndet: Min sambo

Senaste secondhandfyndet: Min sambo (haha!!!)

Fulaste klädfärg: Gul

I dvd-spelaren/datorn: Skulle ha varit missade avsnitt av True Blood, men jag missar inga.

Användbar pryl: Iphone

Mode jag aldrig vill se igen: Trasmodet från 80-talet

Värsta huvudbonaden: Turban

Bästa huvudbonaden: Nästan allt annat

Favoritaccessoar: Iphone. Nähä, inte det - ringen på mitt vänstra långfinger som jag fått av min gudfar, efter hans mor.

Bil/Transportmedel: En Audi jag försöker bli av med. Pendeltåg. Cykel.

Återvinner: Tidningar och plastflaskor. Orkidéer också, har det visat sig :-)

Hejar på/håller på: Tomas Di Leva for president of the United States of Love

Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Spela Bejeweled på Iphone.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh åh åh. Nu fick jag nostalgitårar i ögonen. STORSTAD! Det är evigheter sedan. Molly låg i magen. Men vi bodde ju bara typ runt hörnet. Var där jämt. Älskade älskade Storstad. Kram/S

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen. Kramar/S

Anonym sa...

Jag skulle kunna säga upp bekantskapen med dig pga ditt tidigare inlägg om julen och jultidningar. Det är det bästa som finns. Mer jul. Jag älskar att bläddra i julreportage. Och jag missar inte gärna program som när Äntligen Hemma har julspecial eller Pernillas jul. Men jag håller med dig. Inga tomtar. Och inget pynt före advent. Estetiskt ska det vara. Julhysteri och måsten har jag svårt för. Det ska vara på mitt sätt. Jag har väldigt lite pynt. Men ändå andas hela mitt hem JUL. Men jag vill ha julmusik i affärerna när jag går och strosar. Jag stenkollar affärers julpyntande. Jag är julfreak. Men kan man bli något annat när man till och med är en julklapp själv. Jag skulle ha fötts i januari. Men valde att dyka upp på julafton. Det förpliktigar något. Kram på dig. Du är söt och jag gillar dig ändå. Kram kram kram