måndag 31 augusti 2009

Släkten är värst

Första annonsen för julshow och julbord såg jag idag. Det är fortfarande augusti men tydligen hög tid att börja bli snäll så man får fina julklappar av tomten. Själv vill jag ha ljusgrå fog i ett fungerande badrum.

Fick en smärre chock idag. För ett år sen ungefär separerade mina föräldrar efter 44 års äktenskap. Typ 20 år försent tycker jag i och för sig men det känns ju ändå lite konstigt. I fredags var vi på pappas 67-årskalas och även mamma var där. Idag ringde pappa och berättade att han sålt lägenheten i Sumpan, att han köpt en ny i Solna och att han skulle bli sambo med en Inger.

Jaha?

Vad säger man? Dålig impulskontroll eller bara jävligt hemlighetsfull gentemot sin familj?

Jag missunnar honom definitivt inte en ny kvinna och ett bra boende, men jag kan inte låta bli att undra varför han inte sagt nåt. Fick ju nästan en hjärtattack.

Inga kommentarer: