fredag 21 augusti 2009

Fet, ful och fattig

Nu har jag jobbat nästan en hel vecka efter semestern. Och jag längtar redan till nästa semester. Det hotas i radio att det här kan vara sista sommardagen för i år - och jag sitter tre trappor upp på Vasagatan i ett svinkallt kontor. Jag måste ha kupévärmaren på annars blir mina stackars fötter som isklumpar. Jag vägrar strumpor innan september!

Jobbet ska ha "family bbq" ikväll. Dvs alla som vill och kan är välkomna att ta med sin familj och komma och grilla, firman bjuder på hamburgare, korv, tillbehör och öl/vin mm. Grillningen äger rum i Rudan i Haninge och eftersom jag alltid bott på andra sidan stan, så har jag aldrig varit med tidigare. Men nu när jag bor så nära så är det nästan pinsamt att inte komma. Så det funderar jag på att göra ikväll.

Plattsättarnisse har kommit igång i badrummet. Det blir inte riktigt som vi tänkt oss, men det blir nog jättebra ändå. Väggarna kanske är klara i början av nästa vecka, och då är det dags för golvet. Vågar inte hoppas - men kan det vara så att jag kan gå på toa inomhus snart???

Garagesnickarna har också kommit igång och sågat reglar för glatta livet. Idag tror jag att de börjar sätta upp dem.

Fy f-n vad skönt att det är fredag, barnfri helg = inga krav eller måsten. Jag kan äta glass till både lunch och middag om jag vill. Men det vill jag inte för jag känner mig sannerligen Fet, Ful och Fattig. Jag som mycket hellre skulle vara Smal, Snygg och Svinrik!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Vad skönt att det i alla fall går framåt med allt byggande där hemma! Tycker visst du kan äta glass dygnet runt om du vill för du är varken ful eller fet, huruvida det är med fattig kan jag dock inte svara på... fick lön igår...tra la la! Ha en skön helg! Kram Pia