tisdag 11 augusti 2009

Home sweet home...

Åkte hem från Utö i förmiddags. Bilen hem till huset. Åååå vad jag har längtat. Inte.
Det första jag ser är virke och numera även takstolar till garaget. Sen kommer den nygjutna betongplattan. Sen toaboden. Sen mina f.d. blommor. En veckas fantastiskt sommarväder har DÖDAT allt som jag har kämpat så med att få att växa. Eventuellt kanske mina tomater repar sig för de hade jag gömt i skuggan. Så är det att bo på landet, ingen orkar komma och vattna...
Och sen när vi öppnar ytterdörren så möts av den otroligt häftiga inredningsdetaljen värmepannan. Jag blundar och önskar mig bort. Öppnar ögonen - men nä, allt står kvar. Jag också.
På torsdag ska tydligen plattsättarnisse komma och sätta igång i badrummet i alla fall. Och faktiskt så är det så att varje dag som går tar mig närmare ett fint badrum.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håll ut!! För tänk sen....när allt är på plats och fix och färdigt då kommer det bli fantastiskt! Härlig semester verkar du ha haft också! Kram Pia