måndag 3 augusti 2009

Ingen rast ingen ro...

Jag förstår faktiskt inte varför det inte bara kan få vara...? Det är alltid nåt jävelskap som lurar bakom hörnet. Inget med grunden nu, så den tänker jag inte prata mer om.
Igår hade vi lite födelsedagsfika för A. Sen tänkte vi vara smarta och packa och köra ner en hel del packning till båten redan igår kväll för att kunna åka iväg i skaplig tid idag.

Sagt å gjort, A packade bilen och åkte till båtklubben. Ringer efter en halvtimme och säger att det går åt helvete med det mesta. Då hade han lagt det viktigaste och ömtåligaste (rödvinslådan) längst upp, ovanpå våra mjuka sportväskor med alla fina kläder. Det måste ha varit nåt fel på vinlådan för när han öppnar bagageluckan har vinet runnit ut på våra kläder. Haha, jävligt kul.

Min högt älskade Odd Molly-tunika (som A i ett svagt förvirrat ögonblick kallade för hästtäcke och därmed orsakade sexstrejk) för en halv förmögenhet. Min nya vita Peak windstopper. Min nya fina Bondelidklänning. A:s Tigerskjorta x 2, Sail Racing hood. Med mera, kläder för säkert 10 000 som påverkats i någon mån.

På med litervis med Vanish och in i tvättmaskin, det fanns ju inget annat att göra. En del klarade sig men min Bondelidklänning ser solkig ut och Odd Molly-hästtäcket har SPRUCKIT VID BRODYREN! Jag började faktiskt nästan gråta när jag såg det. Peakjackan är också missfärgad.

Pratade med Systembolaget, vi ska leta upp den bortslängda boxen i gräset vid båtklubben och reklamera den. Sen får vi se. Idag åker vi ut på sjön, tvättar kläderna igen när vi kommer hem och tar striden då.

Jag tror att vi måste bli nykterister nu, för idag fick A dessutom en P-bot när han var inne på Systemet i Haninge.

Dessutom är David inne på fjärde dagen med feber över 40 grader, imorse 40,7. Det känns inget kul, men nu har jag lämnat honom hos pappa och helt ego får faktiskt han ta hand om det här. Jag orkar inte mer nu.

Tror ni att jag tycker det ska bli skönt att åka ut på sjön???? Ja, lite grann...

1 kommentar:

Anonym sa...

Men lilla söta du...förstår att du känner dig smått uppgiven. Jag som bara suktar på Odd Molly, tycker de är FÖR dyra, men ack så fina...Hoppas i alla fall ni får det toppen på sjön, nu är ju vädret strålande också! Kram Pia