onsdag 22 juli 2009

Livet på två hjul


Delar av maskinparken


Jag är mer eller mindre cykelgalning. Eller var förut i alla fall. Jag har en mountainbike som var apdyr. En racerhoj som också var ganska dyr. Den cyklade jag Siljan runt på (12 mil på 5 timmar inklusive vätskekontroller!) för några år sedan. Jag hade också en hybrid som jag dumt nog sålde alldeles för billigt. Mina två nuvarande cyklar är alldeles för dyra och för fina för att cykla till VH station på så igår åkte jag till Biltema och köpte deras nästan billigaste 3-växlade kärringcykel. Monterade den tills klockan var 22 och mörkret och regnet sänkte sig över mig. Jag skulle banne mig ha cykeln klar imorse eftersom solen skulle skina på mig när jag susade fram längs vägen mot stationen.
Eller hur...

Molnen var så låga imorse att jag nästan kunde ta på dem. Men cyklade gjorde jag. Fy fan vad nya cykeln var tung att cykla på. Och helvetisk motvind vid åkern/golfbanan. Jag var pin svett när jag kom fram och blev lite besviken när jag insåg att det bara tagit en kvart för mig att ta mig till stationen. Jag hann till och med ta tåget innan det jag hade planerat! Svettig som fan, och det är det värsta jag vet, att komma svettig till jobbet. Gillar inte raggarduschar.

Sen när svetten torkade började jag frysa. Ja ni ser, aldrig nöjd.

Och nu lyser solen, hoppas att den fortsätter med det när jag ska hem. Och att vinden INTE har vänt.

Inga kommentarer: