fredag 3 juli 2009

Jaha och havet

Det kunde man ge sig fan på. Att vädret ska bli sämre nu när JAG ska ha semester. Jag och hela rövarbandet (= sambo och fyra barn) åker till Gotland på söndag och vädret ska ju vara sådär.
Men ärligt talat DET GÖR INGENTING! För jag ska vara ledig, jag ska inte jobba, jag ska inte lyfta ett finger.
Förutom när jag handlar, diskar, tvättar, städar, lagar mat eller dricker vin. Eller ligger på stranden med gummistövlar och fleecejacka.

Men jag har lyckats ta vara på en del fina kvällar. Igår t ex tog jag och A ut vattenskotern efter jobbet. Vi åt middag på Kymmendö och fikat på maten tog vi på Utö. Havet var som smör som stått ute i solen. Blankt som siden. Inte en krusning, knappt ens vågor på Mysingen.
Att havet är så milt händer kanske ett par gånger varje år. Och jag är otroligt tacksam över att jag fick uppleva det igår. Kanske den bästa kvällen denna sommar?

Hav förresten. Kan man leva utan havet? Den enda gången jag känner fullständig total frid och harmoni är när jag är ute på sjön. Att hitta en fin naturhamn med släta klippor i kvällssol. Oslagbart. There's nothing like it, jag blir nästan religiös när jag tänker på det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Nu har jag lagt in denna bloggen i favoritmärkning så jag ska hitta dej snabbt å lätt. Sorgligt att du lämnar oss... men jag kan delvis förstå, det är en enda röra av en massa nya och jag känner mej själv en smula bortkommen emellanåt på min gamla sajt. Ha en fantastisk semester nu då. Själv börjar jag jobba igen på måndag. El förresten, vi får se... hela kroppen skriker NEEEEEJ så jag kanske helt enkelt rymmer. Till Gotland? Kram Asta

Anonym sa...

Hallå där!!
Kul att följa dig igen även om det inte är på den gamla invanda bloggen. Är ju heller inte särskilt flitig där längre... Bra blogg här! Kul att läsa :) Ta hand om dig, Kram Pia