torsdag 16 juli 2009

Jobba

You wish... Sitter här på jobbet idag, semestern ett minne blott. Men om en vecka och en dag har jag semester igen, då i tre veckor.

I tisdags tog jag mina kids med mig och brände ut till mormor i Strömma, Värmdö. Störtskurarna flåsade oss i nacken men solen lyste än när jag och Jimmy gick in på Ica i Mölnvik och handlade. När vi kom ut (David var kvar i bilen) så verkligen VRÄKTE det ner. Ungarna var hungriga så vi sprang till Donken där de skulle få "mat" och jag skulle få en latte.

David skulle precis sätta tänderna i sin Big Mac när blodet började spruta ur näsan på honom. Eller i alla fall droppa. Så det var bara att älga upp till apoteket - som tack och lov var inom springavstånd - och köpa blodstillande vadd.

Det är lite oroande att han blöder näsblod tycker jag. Det var så det hela började, 2005. Han fick dessutom tre "näsblodsattacker" en natt för bara ett par veckor sedan. Jag orkar inte oroa mig, jag orkar inte tro att hans trombocyter är låga, jag orkar verkligen inte. Vi ska på treårskontroll på Huddinge den 27/7 och då får vi se.

På Strömma hade vi det mysigt, en fantastiskt kväll var det i tisdags, Jimmy badade medan jag och David satt och tittade på. Igår onsdag badade vi allihop. Varmt och skönt, fan vad härligt att få vara ledig! Åkte hem på eftermiddagen. Hem till stress, småbarnspass och allmänt kaos. Det första jag ser är en färdigtuggad bulle som ligger i hallen. Blir jävligt trött ibland.


Men nu är det slut med ledigt på ett tag, jag jobbar idag. Lugnare här än hemma så det är ganska okej ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härlig sommarfilm! Håller tummarna att allt är okej hos David, kram Wilma!