måndag 13 juli 2009

En vecka går så fort



Särskilt på Gotland när det är dassigt väder mest hela tiden. Två hela dagar med ösregn. Fem dagar med okej väder men inte mer. Vi var på Kneippbyns Sommar- och Vattenland en dag och då är det ju inte hela världen om det regnar ett tag. Och det är ju bra eftersom det gjorde det ett tag.

Medeltidsrestaurangen Clematis har stängt kan jag härmed meddela alla som vill åka dit med sina ungar. Stor besvikelse i lägret eftersom det var en av lockelserna med restaurang-Gotland.

Jag är Jimmy och David väldigt tacksam eftersom de var barnvakt en kväll så jag och Anders kunde åka till "stan" och äta på Innegården (där A gjort ventilationen) en av kvällarna. En drink på Gamla Masters vågade vi oss också på. Lika bra som vanligt.

Lördagen började pissdåligt. Kristallerna ni vet... Fick ju en släng av kristallsjukan i påskas och nu i lördags när jag vaknade och vände mig om höll jag först på att få panik. Sen höll jag på att spy. Rummet snurrade och jag hade svårt att hålla mig kvar i sängen. Trodde jag i alla fall. Dax för exorcistövningar igen alltså... Är något mer stabil men mer eller mindre snurrig hela tiden. Inte bara beroende på det goda rosévinet.

Känns däremot inte som om man varit på semester riktigt, det är inte bara lugnt att åka bort med fyra ungar, varav de två yngsta inte är så självgående... Förresten så vaknade vi igår (sista morgonen) till att F, 4 år, satt i fåtöljen, totalt nernäsblodad - utan att säga till oss... Plus att J, 8 år, spytt i sängen. Jippi, fan vad kul. Not.

Nu är vi hemma igen, första riktigt braiga semesterdagen vädermässigt. Imorrn åker jag och grabbarna till mormor på Strömma några dagar. Så länge man står ut. (Ooooops, sa jag det där högt?)

Inga kommentarer: