måndag 6 juli 2009

Härligt väder

Första riktiga dagen på semestern. Det är som det ska vara, regnet öser ner och det är typ 12 grader ute. Haha. Kom till Gotland igår medelst färja. Bestående intrycket av färjan är spylukt överallt. Det måste vara jobbigt att ha anlag för sjösjuka.

Och så öser det ju ner idag. Vi åkte därför till Lummelundagrottan imorse, hängde nästan på låset men fick ändå vänta en trekvart innan vi fick komma in i grottan. Sen var vi tvungna att muta ungarna med våffla efter den timslånga turen. Grottor ligger inte högst på intresselistan för 4-åringen förstod vi efter en stund.

På våffelcafét var det djungelns lag som rådde. Först och främst fick jag nästan hjärtattack när våfflan kostade 80 spänn. Inkl kaffe visserligen. Vi hade tur som kom i tid, för sen var det nästan slagsmål efter lediga platser. Lillgossen hade inte ens ätit upp innan en kärring knackade mig på ryggen och frågade om vi var klara snart. Andra började nästan bråka om platser som "var tingade".

Inte konstigt att det blir krig här i världen.

Nu har lugnet lagt sig lite, mina kottar spelar data och A:s kottar håller på att sjunga och leka taket av huset där vi bor. Nu ska jag bara softa och försöka att inte bli stressad av allt jag vill att vi ska hinna med när vi är här.

Ikväll blir det tårta! David fyller 3 år. Fast egentligen är han ju 12. Men idag är det tre år sedan han fick sin nya benmärg och det ska firas. Egentligen skulle vi äta Sauerkraut und Knödel eftersom donatorn var tysk, men det får bli jordgubbstårta på nötbotten istället, eftersom jag är svensk.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fick just se att du bytt plats, förstår ditt val, men är glad att du skvallrade var du höll hus, vill gärna fortsätta att läsa dina rader. Vi har ju följt varandra ett tag..........Ha sköna dagar på Gotland, kram Wilma!