måndag 22 november 2010

Suger

Jag suger på att blogga här. Sorry. Förra veckan var jag helt sjukt träningstaggad och körde både måndag, onsdag och fredag. Lovely! Nu är det slut på zumba för terminen så då får jag hitta på nåt annat. Idag skulle jag egentligen gå på sånt där trippelpass igen men jag ORKAR inte. Helt slut och känner mig nästan sjuk. Då är det bättre att ta det lugnt känner jag.

Fick ett tråkigt besked igår. En av bloggtjejerna från amelia gick bort i cancer i  helgen. Vi hade aldrig träffats i verkligheten men många kommentarer och mail har det blivit. Jag tror inte att någon förstått hur nära det faktiskt var, i alla fall så trodde jag att hon skulle klara sig igenom en tuff behandling. Fan, livet ÄR verkligen inte rättvist!

Nu måste jag höra en annan sak med er, om ett fysiskt fenomen som hänt mig ett par gånger. Som imorse. Jag kände hur det kliade under fötterna, främst under tårna. Sedan när jag kört till stationen så kom det i fingrarna. Fingertopparna svullnade upp som sjutton, blev alldeles röda och kliade satan. Började känna lite i ansiktet också. Jag har ju någon form av allergi som kommer och går. Då brukar jag ta en Zyrlex och så går det över. Nu hade jag inga med mig men det lugnade ner sig efter en timme. Sen vid lunch (när jag var utomhus) så kom det i fingrarna igen, plus att ansiktet varnade om kli.

Vad ÄR det för nåt? Har hört talas om köldurticaria (nässelutslag), men det är ju inte ens minusgrader!

Inga kommentarer: