fredag 26 november 2010

Mitt nya liv börjar på måndag

Idag jobbar jag min sista dag på Arlanda Express. Jag har jobbat här i elva år. Tänk om jag går fel på måndag? Jag är ju nästan radiostyrd på morgonen, benen går hit av gammal vana. Det blir avslutningsfika i eftermiddag, då kommer jag att gråta floder. Efter jobbet ska vi gå ut och dricka skumpa. Shit vad jag kommer att sakna alla (nåja, nästan alla då) härliga jobbarkompisar! Men jag går ju TILL något, till något jag verkligen brinner för, något jag tycker är mycket roligare och så får jag jobba med människor. Höll på att skriva slutkonsumenten för det så man brukar kalla själva användaren av produkten/tjänsten man jobbar med. Och jag ska ju få jobba med ER! Och ni är fasen inga slutkonsumenter, ni är människor.

Mina skåp är tomma, det finns bara en chokladkaka och lite nötter kvar. Min vattenkaraff står i diskmaskinen hemma. Det är till och med nästan STÄDAT på mitt skrivbord. Jag ska sluta.

Inga kommentarer: