torsdag 25 november 2010

Än så länge går det bra

Jag bor ju på landet med åkrar och skog inpå knuten. Åkrar = drivande snö = en jävla massa snö på ”vägen från vägen”. Plus att plogbilen plogar upp en vall där jag ska in med bilen. Och nu när jag ensam hemma kan jag inte ploga hela lilla vägen själv för det är sambos uppgift. Jag är nämligen inget vidare på att köra bobcat med plog. Säg inte snöslunga eller skyffel för det vore som att skura Ölandsbron med tandborste. Och jag är ensam tills på lördag, och ni har väl hört på radio om snökaoset..! MEN – tack vare att vi köpte den fina lilla 4WD-bilen i våras så fungerar det än så länge ganska bra. Och snökaoset har inte varit så kaosigt hos mig därute i Haninge, mer än det drivit upp i fina vallar på grund av blåsten.

Det börjar bli tomt på mitt skrivbord. Så städat har jag aldrig haft det på min arbetsplats. Shit vad jag kommer att gråta imorgon!

Inga kommentarer: