måndag 8 november 2010

Den långa långa listan

Vad heter du: Veronica
Var bor du: I ett rött litet hus på landet i Haninge.
Trivs du där: Ja, otroligt bra! Efter en hetsig dag i stan är det underbart att komma hem till lugnet. Och eftersom det inte finns några gatlyktor så kan man se själva galaxen, inte bara enstaka stjärnor.
Brukar du läsa horoskop: Extremt sällan.
Har du körkort: Skulle inte klara mig en vecka utan!
Favoritdjur: Katt, tveklöst!
Festar du mycket: Jag dricker ofta vin men sällan särskilt mycket.
Sprit, cider, vin eller öl: Rött vin. Ju fylligare desto bättre. Allra helst Amarone.
Brukar du bli för full: Händer sällan.
Antal kuddar i sängen: Sex st. Men då delar jag med mig till sambo.
Äger du ett busskort: Yepp.
Vad åt du till frukost: Två kokta ägg och ett glas Berocca Boost.
Nästa mål i ditt liv: Att bli klar med allt jag måste hinna innan jag slutar på mitt jobb, om tre veckor.
Hur svarar du i mobilen: Privat: Antingen med mitt förnamn eller bara "Hallå", jobb: Företagsnamn och förnamn.
Antal timmar sömn inatt: Helt klart alldeles för få!
Sov du ensam: Nej, hade både sambo och katt i sängen.
Din hobby: Läsa, zumba, mat.
Vad är det för veckodag?: Måndag. Hela dagen.
Vad åt du senast: Lunch på Jensens Böfhus. Som jag blev grymt irriterad på.
Vem fick du sms av senast: Sambo som frågade om jag skulle zumba idag.
Vem ringde dig senast: En tjej som ville boka in ett event på vår plattform på Centralen.
Godaste ölen du druckit: Hoegaarden, belgiskt veteöl.
Vilka hårfärger har du haft: Det är lättare att räkna upp de färger jag inte haft. Blått. Just nu mörkt chokladbrun, tydligen.
Vad såg du senast på TV: Nåt skit igårkväll för att jag inte orkade att gå och lägga mig.
Vad läser du för bok just nu: Högre än alla himlar av Louise Boije af Gennäs och Livet, lyckan och meningen med livet av Elizabeth Gilbert
Längd: 162 cm.
Skostorlek: 38.
Hårfärg: Mörkt chokladbrun, se ovan.
Är du kär i någon: Kär och kär. Mer älskig.
Vad gör du om ett år: Då jobbar jag förhoppningsvis kvar på det jobb jag börjar på om tre veckor, och har kanske hand även om kändisbloggarna, och inte enbart läsarbloggarna :-)
Önskar du att du bodde någon annanstans: Ja, varje november önskar jag det.
Dricker du: Ja, varje dag. Men inte alkohol.
Vilken parfym använder du: Armani Diamonds, Dolce Gabbana The One och Boss Deep Red.
Vilka skor använder du: Idag mina blombroderade dr Martens.
Dagens klädsel: Svarta leggings med skinn på framsidan av benen, Saint Tropez; svart/grå klänning Miss Sixty; Kavaj MQ; röd stor scarf Åhléns; jacka Odd Molly. Och kängorna då.

Inga kommentarer: