onsdag 1 september 2010

Ständigt detta SL....

Vilken jävla morgon. Jag kom iväg liiiite för sent för att jag ska känna mig bekväm. Sen krånglar bomjäveln vi har nere vi vägen, och som vi stänger när vi åker hemifrån. Burnar iväg och sladdar in på infartsparkeringen och en gubbe i illgul väst som håller på med nåt viftar och vill att jag ska stanna och lyssna på honom. Han påpekar att det minsann är slut på infartsparkeringen här nu, och det kunde jag se om jag läste på skylten. Det är nämligen så att det ska öppna ett Systembolag i vårt lilla losercentrum. Så att de som idag sitter på kvarterskrogen och hinkar öl mitt på blanka dagen ska kunna komma ännu billigare undan genom att köpa en Marinella på bolaget och sätta sig på parkbänken.

Hursomhelst. Då behöver konsumenterna nånstans att ställa bilen. Och det blir på vår infartsparkering. De platser som blir kvar är det slagsmål om redan idag.

Jaha. Missar ju mitt tåg eftersom gubbfan absolut ville berätta att jag stod på FEEEEEL plats. Det struntade jag helt i. Sen  när tåget börjar närma sig Farsta Strand så får vi veta att det är en nedriven kontaktledning vid Årstaberg. Och att vi som kunde gärna fick gå av och ta t-banan. Så alla 2000 personer som befann sig på tåget slängde sig av och påbörjade pilgrimsvandringen till t-banan. Med en sak gemensamt. ALLA ville komma först. Och ALLA ville  ha sittplats på tåget. Hahahaaaaa vad folk inte är väluppfostrade...



5 kommentarer:

Anna sa...

Vilken tråkig start på dagen. Hoppas det vänder till det bättre!

Anonym sa...

Det verkar ganska så avancerat att bo i Stockholm eller vad man ska säga. Här har vi bara lokalbussarna inom stan - that´s it! Tack fina du för dina ord igår, de värmde verkligen. Hoppas resten av dagen blir bättre för dig! Kramar, Maria.

Kia sa...

Marinella!

Pinglan sa...

Hoppas din dag blir bättre!!

Simply me sa...

Underbart!!!! Vi ska inte ta bilen till stan men det ska heller inte finnas någon möjlighet att parkera utanför. Fiiiiiiint. :-P