måndag 13 september 2010

Omotiverad

Jag är sjukt omotiverad på jobbet just nu. Det ser ni bl a på tidpunkten när jag skriver detta inlägg. Borde inte alls sitta och blogga nu - på arbetstid. Men jag dricker kaffe samtidigt och då räknas det som fikapaus. Och då är det helt i sin ordning eftersom jag aldrig går och fikar på arbetstid i princip.

Dessutom är jag trött och lite frusen. Och hade massa bra bloggidéer imorse. Som försvann i uppgivenheten över att det än en gång var problem i tågtrafiken. Pendeltågen gick bara varje halvtimme och det betyder att de gick  var asfulla. Och trots att halva tåget redan vid ändstationen har massa stående passagerare, sitter de där jävla ouppfostrade tonårspuckona med både fötter och ryggsäckar på tomma säten. Motvallskärring som jag är kan jag ju inte låta bli att ställa mig i gången och titta lite menande på det sätet (självklart längst in) som är upptaget av en ryggsäck. Under suck och stön tar killen bort ryggsäcken och stoppar den under sitt säte.
(Och nu skulle ni egentligen få se ett foto på vad mina ungar kallar "careface", som man tydligen visar upp när man är totalt ointresserad av något - t ex att snorungar tycker det är jobbigt när medelålders tanter vill sitta. Jfr "intresseklubben antecknar" och låtsasskrivning i handflatan, typ 80-tal.)

1 kommentar:

Kakaobönan sa...

A men Amelia får väl ta och skärpa till sig snart så du får tillbaka motivationen igen! Du är galet behövd därborta!
Såklart man kan blogga på arbetstid om man fikar samtidigt. Jag tar heller aldrig fikaraster, föredrar data/bloggraster.
Kram