torsdag 8 april 2010

Lyxdag

Jag inser mer och mer att jag ju är som gjord för att vara hemmafru. Eller lyxhustru som jag föredrar att kalla det. I alla fall på halvtid. Jimmy och flickvännen kom igår och jag tog ledigt idag så att vi kunde umgås lite. Ha! De ligger ju fortfarande och sover (kl 13.18 i skrivande stund). Två gånger har jag varit uppe och knackat på dörren och hört ett basrösts-"jaaaa".
Och medan de sovit har jag hunnit med följande: Ätit frukost - framför tvn! Duschat. Kollat lite Malou. Tagit fram utemöblerna. (Känns konstigt att man kan sitta ute och njuta när det fortfarande är närmare 10cm snö på sina håll på tomten.) Dammsugit hela nedervåningen. Busat med Sune. Hängt en tvätt och stoppat i en annan. Kollat jobbmailen och godkänt några korrektur. Och just nu kollar jag lite på Oprah.

Det är ju jätteskönt att ta en sån här mellandag, helt utan anledning!

Dessutom fick jag lite hjälp av Sune att jobba.

1 kommentar:

Kia sa...

Du har för få lyxdagar!
Basta!