torsdag 22 april 2010

Koh Phangan Och Himlen Därtill

Det låter nästan som en boktitel men är inget annat än min statusuppdatering från igår kväll. Jag och Kia började med lika god mat som vanligt på Koh Phangan innan vi avrundade kvällen med en cocktail på Och Himlen Därtill (i gamla Skatteskrapan). Mycket trevligt.

Såhär trevligt har vi när vi träffas. Vi dricker sprit och pillar på våra iPhones.

När jag kom hem och skulle låsa upp hittar jag inte nycklarna. Jag letar i väskan. Och letar. Och letar. Eftersom jag känner mina löss (mig själv, alltså) så slutar jag stissa och tar upp en sak i taget ur väskan och tittar verkligen i alla fack. Hittar inga nycklar. Inser att de nog ligger på skrivbordet på jobbet och tänker att jag måste ta taxi till stan, upp på kontoret och larma av (hur gjorde man nu det?!?), hämta nycklarna, åka taxi tillbaka. En nätt utflykt för en sisådär 1500 spänn om taxin får vänta utanför.
Då är det fan bättre att ta in på hotell. Man jag måste ju duscha på morgonen annars vaknar jag aldrig. Och inga kläder eller nåt smink har jag med mig. Åååååhhhh, paniken är nära!

Just då hittar jag nycklarna. I ett fack där de faktiskt inte låg sekunden innan. Säkert.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att göra en sån sak mitt i veckan. Hoppas ni åt nåt riktigt gott! Typiskt nycklar att bara vara borta ena sekunden och sen poff som genom ett trolleri komma tillbaka. Skönt att det löste sig i alla fall. Hade ju varit hemskt att komma till jobbet naken och osminkad :) Kram Pia

Sus sa...

Kia ligger jag med varje måndag.
Men bara på avstånd.
Säkert samlag liksom =)

Veronica sa...

Bäst så. Det kan vara kul ändå. Utan konstiga följder.