tisdag 13 april 2010

Kontorslandskap

Så har det hänt. Jag har flyttat. Från mitt egna, fina, lilla stökiga arbetsrum till ett fult, stort, gemensamt rum. Fy. Men tack och lov så kommer respektive avdelningar att sitta ihop i egna små kluster, så vi kommer att vara totalt sex personer i vårt eget lilla landskap.
Än så länge är bara halva rummet klart eftersom man bygger om i etapper. Först efter sommaren kommer hela vårt lilla landskap vara klart. Tills dess sitter vi halva styrkan, trång och jävligt. Jag kommer dessutom att få en mindre trevlig dam vid min sida. Hur ska jag då kunna blogga och läsa bloggar???
Dessutom samsas nytt och modernt med gammalt och slitet. Fin matta i halva rummet, plastgolv i andra halvan. Snygga ljusgrå arbetsmöbler med detaljer i ek samsas med standardmöbler i bok. Ja, ni fattar själva.

Kommer definitivt att försöka jobba hemifrån så mycket jag kan!

Inga kommentarer: