fredag 16 april 2010

Kära dagbok

Idag blev jag väckt av katten strax innan kl 6. Gick upp kl 06.23. Har en bad hair day. Två ägg till frukost. Tog pendeltåget till jobbet, en resa på 30 minuter. Hann se ungefär halva Drömmen om Italien i mobilen. Laddade ner en app med italienskalektioner. Försökt uppdatera mig om vulkanläget för att kunna ge våra resenärer bra krisinformation. Går omkring med en lätt overklighetskänsla.
Lunch från hemköp. Avslutade med bit mörk choklad och snabbkaffe (automatkaffet är så jävla äckligt). Exet kom förbi och vi skrev på papper om att det är okej att barnen får pass även om båda föräldrarna inte är med. Eftermiddagen fortsatte med mer informationssökande.
Ännu en glamorös dag i mitt liv som ni hör.

Fick sms från Anders. Han varit och skrivit kontrakt på tomten han sålt. Jag kommer alltså hem till en miljonär idag. Så länge det nu varar. Skumpan ligger på kylning och kommer att smaka väldigt gott ikväll!

2 kommentarer:

Kia sa...

Vad då för en tomt? Det är väl inte den tomten ert hus står på?
Det kan bli jobbigt...

Veronica sa...

Nä, inte den. Men halva den där hans förra hus stod. Den styckade han av innan han sålde huset :-)
Det är en mycket klok man jag bor med.