tisdag 20 april 2010

I said cash, not ash

Ja hörni, vad ska man tro? Jag såg Day after Tomorrow i helgen. Eller rättare sagt, jag såg en del eftersom jag somnade efter knappt halva. Jag tror att jorden gick under till slut. Eller så gjorde den inte det.
Inte för att jag tror att jorden ska gå under av vulkanaskan nu heller, men shit vad det ska kosta! Företaget jag jobbar på förlorar i runda slängar nån miljon per dag. Och snart är det dags att löneförhandla. Haha.

Anders skulle flugit upp till Östersund i söndags men det blev uppskjutet tills imorse. Skönt, då fick vi en ganska lugn kväll utan barn. Jag pluggade till förarintyget med en töntig digital lärare, Melker. Jag inser hur svag jag är på  matte! Distans = fart x tid. Eller Fart = distans/tid. Ett exempel: Du kör i 40 knop. Hur långt hinner du på 20 sekunder? Eh, va...?

Det här, tillsammans med bl a bäring, kurser, riktning (aaaarrrrrgghhhh!!!!!) och lite säkerhet och sjömärken ska vi praktisera och examinera i slutet av maj. Hu, redan nervös...
Skulle nog faktiskt gärna ta intyget i Grekland, det låter både varmare och roligare.

Men vem vet, jorden kanske gått under då. Nä, jag bara skojade!

1 kommentar:

Kia sa...

Trodde Melker var på riktigt... Blir faktiskt lite besviken. Kan vi inte låtsas att han är av kött och blod? Snälla