söndag 31 januari 2010

Vindilens Sune Slagregn

Mitt något kryptiska inlägg här nedan beror på att det är konflikt i familjen igen. Ni som följt mig ett tag vet att mina relationer till delar av ursprungsfamiljen är lite ansträngda och nu verkar det som om det är definitivt. Jävligt tråkigt, men om de har bestämt sig för en sanning och vägrar ta in sakliga argument och inte lyssnar på båda sidor, så får det väl vara så.

Hursomhelst så har den här helgen burit med sig en stor glädje! Igår var jag och Anders nere i Linköping (kallt som f-n!) och hälsade på hos Vindilens Sune Slagregn. En fantastiskt söt liten kattkille som flyttar hem till oss om ett par veckor. Den katt jag trodde att vi skulle få blev aldrig till helt enkelt, men till slut så hittade jag Sune! Det kändes som om han valde oss lika mycket som vi valde honom, han kom till oss flera gånger och hoppade upp i knät när alla andra kattungar gått och lagt sig. Mmmmmmmysigt!!

Ingen av barnen vet något, det blir som en glad överraskning när de kommer hit :-) Mina killar har ju en katt hos sin pappa, en abessinier som är allmänt människofientlig. Hoppas Sune är roligare!

Ett problem bara. Man kan fan inte kalla en katt för Sune! Jag tycker Hassan eller Susen, Anders tycker Sune funkar. Jaja, det känns som ett mindre bekymmer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Första tjing som kattvakt när ni reser bort. Linköping hade väl typ 30 grader i helgen. Vi har 17 nu. Det är fan skitkallt ju. Tråkigt med familjen. Att man inte ska kunna respektera varandra. Jag vet allt om det. Nu känner jag att syrran glider bort igen. Även om vi har haft en ganska obefintlig kontakt senaste året, gjorde hon ju ett tappert försök. Men jag vet inte. Det känns inte rätt helt enkelt. Det är inte som förut. Det är det inte. Vi skulle sitta och babbla över ett glas vin över hur jävla coola vi är utan dom. Att vi är starka och reder oss själva och inte accepterar någon skit. Överlag gillar jag mänskliga namn på djur. Absolut inte förtjust i djurnamn som tex Karo på hundar. Det får gärna vara lite halvfult. Bosse hette kaninen innan han fick namnet Pelle. Hassan och Susen är lite småcoolt. Men jag skulle mycket väl kunna tänka mig en Sune. Hur ser han ut? Lägg ut en bild. Please. /S