måndag 11 januari 2010

Billös

Inte än, men imorron kväll. Förhoppningsvis. Då kommer helgens spekulant, tillika nybliven körkortsinnehavare, för att casha och hämta bilen. Som troget har startat varje morgon hela vintern, oavsett om det varit +5 eller -19. Även om den stått med lyset på hela dagen. Men jag veeeet att jag måste bli av med den. Den börjar sagga lite här och där och jag har haft den i tre år. Hög tid för en ny alltså. Men vad ska jag ha för bil?

Min dröm är en BMW120, men det har jag nog inte råd med. Dessutom har den inte 4WD som banne mig skulle behövas härute. Men snygg är den, skulle passa mig :-) Och dyr.
Jag gillar att köra bil men hatar att parkera, och backsensor är ett KRAV. Hm, får tänka till lite...

Jag skulle verkligen behöva bilen tills på torsdag, då ska David på återbesök på sjukan. Och dit åker man inte kommunalt hemifrån mig...

Inga kommentarer: