måndag 18 januari 2010

Ingen turk hos Sigrid

Sigrid var alltså den planerade mamman till vår lilla turkkatt. Ultraljudet i fredags visade tyvärr att det var toooomt i magen :-(
Plan B fick bli att kolla med andra uppfödare och det finns faktiskt en kull där katterna är redo att flytta hemifrån redan om ett par veckor. Där har jag fått ett preliminärt ja till att få köpa Vindilens Sune Slagregn. Vilket jävla namn, men alla ungar i den s.k. "regnkullen" har vädernamn. Jag tänker kalla den för Hassan i alla fall.

Återkommer i frågan.

Helgen började med att vi var bjudna på överraskningsfest för en tjej som fyllde år. Hennes sambo hade ringt runt och bjudit in kreti och pleti och faktiskt lyckats hålla det hemligt. Det blev jättelyckat och kul! Mindre kul var att sambon och en annan kille nog fick i sig lite för mycket whisky så resten av helgen har gått åt till att vårda sjuk sambo. "Det måste vara något annat", hävdar han. Haha, skrattar jag rått.

Så inget av det vi planerat att göra denna äntligen barnfria helg blev gjort, och det är jag faktiskt jävligt bitter på. Det ska han få äta upp, jag har sagt att den här förlorade helgen kostar honom fotmassage, en jäkla massa tulpaner och en ny bil. Bra deal va?

Nä, nu måste jag jobba lite.

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte mer än rätt. Att han får sona menar jag. Mannen åker till fjällonet med 30 grabbar nästa vecka och då brukar han bli så där dyng att jag bara blir förbannad när jag försöker prata med honom på telefonen för det är liksom bara noll kontakt, ingen hemma. Jag hatar det. Han är för gammal för sånt. Patetiskt. Så i år tänkte jag inte ringa utan han får sms:a när han kommer från backen så jag vet att han är helskinnad.