söndag 3 januari 2010

Fet ful och fattig

Det är jag det! Jag som hellre vill vara smal, rik och vacker. Fy fan vad skönt det ska bli att komma tillbaka till vardagen, med vanlig mat och så ska jag banne mig bli stammis på gymmet. Utan nån Christo, alias Satan - se nedan. Obs inte självupplevt, jag är nämligen för fattig för en PT. Tyvärr.

Till min fasa hittade jag ännu en julklapp från en leverantör från jobbet igår, som jag hade lyckats förtränga. Ännu mer godis! Äckliga pepparkakskolor. Som om det inte räckte med korgen med 2 kg gott godis, påsen med konstig choklad (den fick städerskan i julklapp), stora feta Around the Worldchokladen, fina praliner från Gateau (de äter jag upp själv) och ännu en läbbig Cloettas Utvalda favoriter. Den måste jag VERKLIGEN varna er för, alla bitar smakar likadant = apa. Den ska grabbarna få med sig hem imorrn.

Vi firade lilla jul igår med alla ungarna och släkten. Sambos mormor, 88 år, bakar tamejfan jämt. Vi har hela frysen full med bullar som vi aldrig äter. Igår kom hon med (ännu) en chokladask och nybakt sockerkaka. Munnen är alldeles vriden på mig av allt socker jag smällt i mig. Jag tror faktiskt att jag ska välja en pasta när vi åker till pizzerian om en stund.

Imorgon ska jag och grabbarna gå och se Avatar 3D. Jag ÄLSKAR att de är stora!!!

Idag fick jag en försenad julklapp - en invite från Voddler - Yippikayeay!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan, jag måste sluta blogga. 7, SJU, inlägg. Låååååånga inlägg. På en dag. EN dag. Vem tar hand om hennes barn. Jag bara undrar. Jag står inte ut. Det är som sådana där irriterade telefonförsäljare. Ettriga små pudlar. Surrande getingjävlar. Har du inte läst mail fattar du ingenting. Men annars är livet bra. fast du är inte fulare, fetare, pankare än vad jag är. Promise.