söndag 20 december 2009

Lite spooky

Men shit vad det har snöat nu i snart en vecka! Här ute på landet där jag bor är det galet mycket snö, jag tror aldrig jag varit med om maken. Och inte verkar det mattas av heller. Grabbarna var ute och lajade i snön ikväll, iklädda jeans och lågskor. De kom in efter en timme och då hade de varit nere på åkern och där var det alltså snö ÄNDA UPP TILL BRÖSTET på dem, jag skämtar inte! Det är som värsta skräckfilmen.

Tre gånger har vi PLOGAT vägen hos oss sen i torsdags. Nu får det väl för sjutton se till att lugna ner sig om min Londonresa inte ska gå åt skogen. Sambon röjer ju snö och sedan i tisdags har han väl sovit kanske 18 timmar totalt. Han får åka ut en omgång på förmiddagen och sen en omgång på natten. Sjukt. Så han lär väl behöva sova igen lite är jag rädd.

Jag drog ut honom på årets coolaste julfest i fredags i alla fall. Det är en tradition och det är alltid så himla kul! Så även i år, framför allt för att jag körde min nya alkoholstrategi. Jag dricker uteslutande bubbel om det finns, annars bara vin. Ingen sprit för jag har tamejfan svart bälte i bakfylla. Sambo gick på vodka/redbull för att hålla sig vaken. Som vanligt terroriserade vi stackars DJ'n med alla våra önskelåtar. Som vanligt var det nån som blev för full. Som vanligt hade värden fått dit en kändis som uppträdde för oss typ 70 pers som var där. I år var det Petter som stod för liveunderhållningen. Kanske inte bästa musiken, men en jäkligt trevlig kille.

Så igår var vi trötta men dagen gick ändå inte helt till spillo. Hur ska det kunna göra det när huset fylls av ungar efterhand..? Pizzeriabesök på kvällen och sen filmtajm med allihop. Mysigt!

Måste börja fundera på vad jag ska packa för Londonresan. Vi flyger ju Ryanair så det gäller att planera. Men idag har man ju ställt in massa flighter från Skavsta p.g.a. att avvisningsmaskinerna varit paj. Ja, just avvisningsmaskinerna med två v. Så skriver de på aftonbladet.se så då är det sant. Man undrar ju bara vem eller vad de ska avvisa. Jag tycker själv att de borde prioritera avisning av planen. Med ett v.

Nä fy vad jag är trött nu, blir bara massa blaj. Vi har också hunnit med ett 5-årskalas idag förresten, Felix fyller på tisdag men vi firade idag. Jag känner mig så fet nu, men snart jäklar ska det börja tränas ordentligt!

Natti natt.

Inga kommentarer: