torsdag 17 december 2009

The Day After Tomorrow

Har ni sett den? Det blir liksom vinter/istid över en natt har jag hört. Inte sett den själv. Däremot så upplever jag det just nu. Vi är helt insnöade här i Haninge. Jag lyckades vända bilen ett kvarts varv nu när jag skulle till jobbet. Sen tog det stopp. Kom varken framåt eller bakåt. Varken ut eller in. HahaHAAA!

Ringde till chefen och sa att jag får nog jobba hemifrån idag. Hon hade inte tagit sig utanför dörren ännu så jag önskade henne lycka till. Hon bor i Nacka och där är det typ lika illa som här.

Sambo röjer ju snö på innergårdar i stan och på en del företagsparkeringar. Så igår kväll tog han maskinen och plogade en bred, fin väg ända upp till huset. Det blev nästan barmark. Det syns inte idag.
Han åkte iväg med lastbilen runt halv sju imorse. Trekvart senare gick jag ut. Jag SÅG inte att han gått där, än mindre såg jag spåren efter lastbilen.

Fy fan vad det snöar!!! Och typ norr om Farsta snöar det inte ett skit så ingen fattar vad jag pratar om.



Man ser inte så långt...



Julstämning är det i alla fall




Det tar högst en kvart för fotspåren att snöa igen...


Det är ganska mysigt, men sjukt! Tur jag har mat i frysen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet precis vad du pratar om. Jag säger att Galet är ordet. Har just nu som en vit rullgardin utanför fönstret. Tur man jobbar inomhus... Kram Pia